Super Crop? More like Super NOT

Hi All,

I cloned a flower from my last white widow grow. I let it re-veg, then put it in flower about 8 weeks ago. ALL the flowers look like mutants, small, weird structure. They are frosty AF but there is more leaf than flower in this girl. I’m on the verge of scrapping the whole plant because it will be too much work to trim.

Let me know what yall think.





3 Likes

Looks very frosty.

@BrynieBear , was told not to flower out the monster crop clone ( but I’ve seen it done). Once the reveg. Process is complete. Take clones from a branch with all normal looking leaves and grow those clones out.

That is monster cropping. Bud structure is usually smaller with more limbs. Usually requires alot cleaning and maintenance to get solid larger buds.

1 Like

Yeah that would be a trimmers NIGHTMARE… but can you imagine the levels of scissor hash?! That mini buds looks like it would make a noticable pile.

Second thought…

Yup scrap it. Chalk it up to reflowered too quickly.

3 Likes

My monstercropped clones look great to me!
But i took about 5-6 weeks from cutting the clones to flipping to flower and the weird growth had already gone away by the time I flipped.

6 Likes

@Tylersays , that is outstanding, I monster cropped ,to make some moms , and couldn’t get past the abnormal growth . I ended up giving them away.

2 Likes

Gorgeous Tyler! thats an inspiring site!!!

2 Likes

Thanks guys!
@Hellraiser s Cloning Guide was a HUGE help.
I probably could have flipped a week or so before I did but I wanted to let them get a little taller and a little root-ier!
The top of that frame is 15" from the floor of the tent and that’s 12 ILGM Super Skunk clones in a 2x4.

There’s a few really nice buds forming up in there.
This is one of my current favorites -

4 Likes

Thank Purp, It was a good learning experience. I have a bunch of other plants on the go so this will give me some space for them

2 Likes

That thing is going to be a hammer forget a baseball bat! Jesus Tyler… :drooling_face: how much longer they got?

1 Like

I don’t really count the first 2 weeks after the flip as flowering - more like the transition period. Based on ILGMs estimate of 8 weeks my due date is the 20th of this month.

All Jacks 321 w/mkp in flower for 3-4 weeks, added Recharge and Mammoth P about 3 weeks ago but just giving those once a week.
I plan on watching the trichs closely and taking buds when they’re ripe vrs taking whole plants.
I did a defoal over the weekend and found a bunch of lime green baby buds underneath the scruff.
Gotta let them babies get their due.
I’m trying to grow some weed that MAKES my old broker, who I haven’t bought from since September, HAVE to sit down because his knees are about to buckle! hehehehe!

edit - They’re in 1gal bags BTW.

4 Likes

Haha! Thats the spirit! I gave my boy a couple buds and his ole lady was tryna get some more!! Lmao its a great feeling right? And it wasnt even the best in the stash…

4 Likes

This was before the defoal just to give you an idea of the overall look.

And BTW - NOT boogers on the PVC in the previous pics. It’s scissor hash! My gloves and trimmers were so sticky and I managed to scrape some off onto the PVC.
Gotta carry the bong back there and get it off the PVC and into my bowl! LOL! :rofl:

4 Likes

Famous final words… “Its NOT what it looks like!”

3 Likes

That’s my goal too.

2 Likes

Nice!!

Yeah - i just want to see the look on his face when he realizes I just grew better stuff than he ever sold me!! LOL!

3 Likes

@Tylersays , how big is that tent? 4x2?

1 Like

Yeah the 4x2 Spider Farmer. It came as a kit but I’m pretty sure the tent is all that’s left that I’m using in it! LOL!
Thanks ILGM Forum! :rofl: :joy:
But seriously though - THANKS!! :grin:

2 Likes

I would run it the rest of the way hang to dry then start cutting in 1/2 to 1 inch strokes everything not caring what fell in bin leafs stems buds all of if. Big set of shears should only take 30 minutes or less. Then shake in 90 or 120 micron bag with dry ice and keep the blond trikes then do a second shake till I seen a little green. Then smoke the blond and make stuff from the 2nd shake. Wife loves blond dry ice hash on top of flower. Or so many things can be made from it. Whole plant shakes are awesome. Just looks loaded and can’t see wasting an oz or 2 of hash that will kill a lot of pain. If you don’t like hash or edibles though toss it you are half way there so you call.