Stealth Box 🥷 Round Two. Photo periods 🔥

Looking good :+1::v:

3 Likes

Ok thanks fellas :pray:

4 Likes

That’s such a weird chart here use this one it makes more sense but I reckon you should probably ly be around the 70-75% this early

1 Like

Thanks @GreenSnek yeah I was thinking around same. I’m not stressing the humidity but if I can make the baby’s more happy than I will.
Out of likes

3 Likes

You’d be surprised the difference humidity makes especially when your tent gets above 90° if you don’t keep it 80+% rh the leaves will start canoing and drying out. My worst grow was my winter grow since it extremely difficult to keep humidity at more then 50%

3 Likes

That’s funny you said that I was just looking at my leaves like are they tacoing a little?? Haha I added humidifier right outside fresh air vent for the stealth box 🥷 @GreenSnek

3 Likes

@stltimmy1979 this is my second

@GreenSnek i have had the humidifier on for an hr and some change and my humidity is at 72% and my baby’s are noticeably more RELAXED :relieved: like you said haha there leaves aren’t stressing upward at all anymore and they seem very happy now!

3 Likes

Ive been out the loop here lately. Good start. Ill be hitting you up w coco questions soon im sure. Im back on track, even my light schedule. So now ill pay more attention here! Watching. :eyes:.

2 Likes

I question humidity as well. Especially when I see some of the #s hell runs. Im sure every plant responds different. Just gotta figure out what your plants like? My take anyways.

2 Likes

I just moved and I’m growing in a spare bedroom right now and don’t have the control over the environment that I would like to have. I’m depending on the house hvac so I’m in a fight 4sure. I do try to keep my temp in the 70s and humidity around 50% which is in the middle of where I’d like to be. One of these days I’ll have my growroom built until then I grow with what I have and to be honest the plants haven’t been affected to much

3 Likes

Mine at 7 wk flower, sat in 80+rh for 2 days and didn’t miss a beat. Not by choice but…

3 Likes

@pr I want to add that I really believe that the potassium silicate and aloe vera that I use really helps the plants cope with the poor environment

2 Likes

Well good thing mine have had plenty o silica, being what happened last weekend. Coincidence maybe, but 2 days in a dark trailer w high rh, and they came out with more noticeable changes that amount of time that ive seen. If you saw my sat and sun fiasco! Alls good now, if you look at my journal. Sorry @ConcreteBudz to babble on here. Im just sooo happy!

1 Like

Hey easy how much silicate do you feed a week I’ve been doing 3 ml a week for my jack girls but that’s just me following the back of the bottle

2 Likes

I use a powder potassium silicate from kisorganics and add 1/2 tsp/ gallon of water and I don’t have a exact schedule but I try to put it in once a week from seed to harvest. I’d have to read the bag and do the math to get an exact number

4 Likes

Ive been using 1ml per gal. Armor si. Even though im in soil, and some say no need. Can’t hurt.

6 Likes

Roughly same dosage as I. Im getting better at going by what plants tell me, as opposed to what people or guides tell me. Seems to be fine. So many ways to attack ya know.

3 Likes

Silica is very beneficial even in soil helps plants take up more nutrients also helps with heat and cold stress✌️

2 Likes

Yeah I run armor si silica with EVERY feed but I don’t start silica till my LST is almost done. @pr of course! Good to have you on board buddy! Well I saw a noticeable difference in my little ones going from 50% humidity to 72% my baby’s totally relaxed when the RH went up before there leaves weren’t quite tacoing but stiff for sure. They seem happier now. Fellas look where I’m working today!! We did two handicap entrances for them

:laughing::rofl::rofl: usually me and the boys at work clam bake the work truck so the supers on the job site don’t get mad at us or call osha. Here we are smoking while working!! Love it haha :joy::dash::fire:

7 Likes