° Low’s Grow Journey °

@Low , with all the other topics to read I feel I am always playing catch-up when I work my way back to your journal. Another 200+ posts. :upside_down_face:

5 Likes

Lol. I’m guilty of using that summarize topic button! I appreciate you stopping by none the less.

4 Likes

Just beautiful!
Question please: In the first watering pic post 2656, there is a device in the bucket. Is it a pump?

1 Like

Thank you. Yes it is.

Makes watering, and transferring a breeze.

6 Likes

Thank you very much! Looks like a great tool. Right now I am getting by with a 550 ml syringe for in and out. I was using a basic Rainbird indoor irrigation pump, but it quit about a month ago.
I also hope to come up with a reservoir for storing nutes, because coco requires much more frequent waterings, I think (still much research to do). And I am adding a 2x4 to the 2.3x2.3 in the next couple weeks. It should be here in a few days.

2 Likes

Out of likes…

I use a 12 gallon shop vac to manage run off in three 5 gallon pots with coco and four 7 gallon pots with soil.

I use two 25 gallon garbage cans, one for water and one for nutrients. They were around $10-15 each. Couple wave makers for the nutrient res… maybe another $30-40…

I transfer from the nutrient reservoir to 5 gallon buckets. Water then collect run off with vac.

Sucks spending the extra money, but without an automated run off or feed system it’s the fastest I can get.

6 Likes

Yes, looking to do something similar.
Money spent? Ha! Those numbers you mention are nothing comparatively. This girl is definitely draining the money from my wallet. But it is probably true for many of us, eh?

3 Likes

Right on! Yeah. This hobby gets expensive fast depending on how serious you get. I think I’ve invested close to $7-8k since this year started. LOL. Not all of my “investments” are documented here.

Replenishment of certain additives add up fast. I have 3 sitting in my cart at over $500…

6 Likes

It really sucked me in. I enjoy precision and efficiency of time and resources. If I see something I think furthers that goal, even it is only a 1% edge, I consider it. Lots of good stuff, but I also started a box of “fails”. Some may remain as backups, or it may serve a purpose in the future. And sadly, some will go in the trash.

2 Likes

thats what i use to change the tranny fluid in my mustang.

1 Like

Out of likes!

Wish I would of used that with my 1400whp 2000 torque compoud turbo diesel 4x4 f250 :rofl:

I remember smoking a corvette starting @70mph rolling my tires with 2000+lbs of tools in the bed at 60-80lbs boost and blowing up my intercooler piping. Hahaha

6 Likes

That sounds like you were having a horrible day after that one.

1 Like

All I heard was a pop and I was losing pressure. Hahaha I called my S.O. 80+ miles from home after work… pulled over and fixed it on the side of the highway. But when the pipes blew apart it sounded like a gun shot. LOL. I had couplers to fix. Should of been welded but it was all aluminum.

That truck legit sounds like a fighter jet at low to Mid range rpms. Fully loaded with the daily tools 0-60 in 4 seconds. Tapping the peddle beyond an idle made the truck bark and skip.

4 Likes

See, I am just wanting one that can do 0-60 is like 2.9 seconds and I can have drive me around… Is that so much to ask? lol

1 Like

LOL for a diesel it’s def possible. For a car be prepared to spend 50k and battle to be street legal.

And start a separate account for tires and brakes hahaha

3 Likes

I’m looking at getting a Tesla hopefully in the next few years… Once I get around to saving more money.

1 Like

Oh yeah?! The EVs can definitely hit those marks. Crazy new age we are entering the tq is insane for them! Like… really impressive.

2 Likes

till the batteries run out

1 Like

I’ve been lucky enough to be in areas that have deliveries of them and they allow you to go test drive them… ITS INSANE how fast they get up and go.
@alienofasoul the same could be said about when a ICE runs out of gas.

If your not commuting daily though, pretty impressive. And they really use batteries for less demanding applications.