DoobieNoobie's 1st grow and DIY light build


#2287

My window is blacked out in there so I can’t even let any outside light in there.


#2288

Yeah lol that’s me. If I get any sleep it’s early morning. And my room is in the garage. So couldn’t get direct light to them no matter what. Plus lights out in the day will stay cooler during summer as well.


#2289

Just saw Electric Company truck go out the road. Checked power outage map online says only 12 of us without out power. Hell ain’t but about 12 of us on this 2 mile stretch of back road.


#2290

That’s how I run 6am off to 6pm with my seedling tent running when the lights are off in the flower tent. Been working so far but today was maybe 10f


#2291

Woohoo power just came back on cool.


#2292

I’ve been thinking about adding a little heater to mine and put it on my pump timer. Then set that timer to be on during lights out.


#2293

Still waiting for UPS to show up. They usually hit our area around 5pm.


#2294

When I bought, I couldn’t do more than an ounce a month typically. Unless I got shit weed, and had no choice, but to get more. With these girls, a great high from day one, and just going to get better. I’m not sure how long an oz will last me now. Best case scenario 7 months. That gives me 4 months before the move! Then still needing to grow after the move. Might have to start a new one in a month or two.


#2295

Hahahahaha. 4-7 months off an ounce? I get these girls to harvest… i complete expect to smoke ~a zip a week :joy::joy: of course i smoke ~that now


#2296

Well if it were me i’d do it before you pack up the tent and everything. That way you will have either enough or at least you’ll know by the time that grow finishes how much you need a month to get by.

@PurpNGold74 he has 7 ounces so a ounce a month lol

That’s my hope is to stay at an ounce a month as well. But only time will tell.


#2297

Choo Choo, smoke a Rollin’.


#2298

Ahhh thats much better. Lol thought my math was boinkd


#2299

Haha definitely. Its me and my father in house. But yup. We roll blunts. N go to work/get off diff times. So always a blunt in the ashtray


#2300

First grow, We went through all 10 ounces in 2.5 months :disappointed_relieved:


#2301

More like my type of smoking!

Plus i wanna dabble in edibles? 10 oz wont last…


#2302

Lol yeah it was missing info for those that didn’t know.

Thankfully it’s just me and some for @Haildamaged so he can test out the skunks. So it’ll all come down to how little can I use and be able to function. And of course make some edibles or capsules for night time.


#2303

My wife was born into it, the can burn up an ounce between 3 of them one night no. Whole reason to start growing , 150 dollar a WK lowend.


#2304

No, I have 8 oz total, but trying to use an ounce a month. That’d give me maybe 7 months of cannabis.

7 months because of going over a bit here or there. Gotta do what I gotta do


#2305

If I do end up growing one more before the move. I’m gonna try and get a 600w light setup, and some 5 gallon pots. Got a bag of super soil here still, but will need one more I’d say. Maybe 2 WW ScrOG 5 gallon plants. Take my LST experience now, and do something cool with it. I’d build my screen this time though.

Update: might try and germinate 4, and if 4 germinate, it’ll just be a shorter veg time for them. Fill screen 80% and flip lights.


#2306

Sounds like a good plan. Plus you’ll only have half the down time between this grow and moving so it’ll be easier to remember everything.